please wait...

مدیر عامل انویدیا می گوید هوش مصنوعی به همه اجازه می دهد برنامه نویس شوند

ChatGPT و هوش مصنوعی مولد در هفته‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. جن‌سون هوانگ مدیر عامل انویدیا معتقد است هوش مصنوعی به هر انسانی اجازه می دهد تا برنامه نویس کامپیوتر شود.

ChatGPT و هوش مصنوعی مولد در هفته‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. جن‌سون هوانگ مدیر عامل انویدیا معتقد است هوش مصنوعی به هر انسانی اجازه می دهد تا برنامه نویس کامپیوتر شود. یک انسان می تواند به یک هوش مصنوعی بگوید که چه چیزی می خواهد ایجاد کند و هوش مصنوعی کدگذاری را انجام می دهد.

اظهارات هوانگ در فراخوان درآمد این هفته برای سه ماهه چهارم مالی سال 2023 ارائه شد. این شرکت در نهایت انتظارات را شکست داد و درآمد بالایی در محصولات مرکز داده خود مشاهده کرد. همانطور که انتظار می رفت، بحث های زیادی در مورد محصولات هوش مصنوعی انویدیا وجود داشت. با این حال، وقتی نوبت به بخش Q/A رسید، جن‌سون درباره آینده ChatGPT ابراز نگرانی کرد. در رونوشت ذخیره شده توسط PC Gamer، هوانگ گفت ChatGPT با یک ترفند ساده همه را غافلگیر کرد: توانایی آن برای "انجام وظایف و مهارت هایی که هرگز برای انجام آنها آموزش ندیده بود."

جنسون هوانگ میگوید که ChatGPT اساساً می تواند زبان انسان را به کد رایانه ای ترجمه کند. او می‌گوید: « ChatGPT برنامه‌ای است که می‌تواند به زبان انسانی درخواست کرد، اما پایتون نسخه قدیم یا کبالت، زبان هایی هستند که تعداد کمی از مردم آن را به خاطر می‌آورند، پایتون برای Blender، یک برنامه سه ‌بعدی را ارائه می‌دهد». بنابراین این برنامه ای است که برای برنامه دیگری برنامه می نویسد.

نوشتن برنامه مطمئناً ایده جالبی است و ما را به این فکر فرو می‌برد که چه زمانی می توان انسان ها را به طور کلی از معادله حذف کرد. هوانگ توضیح داد که در این سناریو، زبان انسانی تبدیل به زبان برنامه نویسی جدید می‌شود. او گفت: «ما اکنون متوجه شده‌ایم که شاید زبان انسانی یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری بی نقص باشد». مدیرعامل انویدیا در ادامه سخنانش می‌گوید ما برنامه‌نویسی کامپیوتر را برای همه دموکراتیزه کرده‌ایم، برای تقریباً هرکسی که می‌تواند کار خاصی را به زبان انسانی توضیح دهد.»

وی در پایان سخنان خود گفت که این «عصر جدید محاسبات» برای کل جهان «کاملاً انقلابی» خواهد بود. او با اشاره به اینکه این تقاضا جهانی است، گفت: « به هرکسی که نرم‌افزار توسعه می‌دهد یا هشدار داده می‌شود یا شوکه می‌شود یا فعالانه روی چیزی کار می‌کند که مانند ChatGPT در برنامه‌شان ادغام شود یا در سرویس آنها ادغام شود.» هوانگ می گوید که سطح فعالیت پیرامون محصولات هوش مصنوعی خود در 60 روز گذشته " از حد مورد انتظار گذشته است".

گوگل همچنین در حال ساخت یک هوش مصنوعی برای کدنویسی است. جنسون همچنین ChatGPT را به آیفون تشبیه کرده است، زیرا توانایی آن را دارد که به افراد غیر متخصص نشان دهد که هوش مصنوعی چه کارهایی را می تواند انجام دهد. با این حال، هنوز ثابت نشده است که ChatGPT یا یک رقیب می‌تواند زمانی که توسط یک انسان بدون پیش‌زمینه مهندسی از شما خواسته شود، کد را بیرون بیاورد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است بسیاری از مهندسان نرم افزار را بسیار عصبی کند. با این حال، برای ارائه درخواست‌ها به یک انسان نیاز است، به طوری که باید به آنها امنیت شغلی بدهد.

تاریخ انتشار : 1401/12/10
تعداد بازدید: 340

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85