please wait...

20 سایت‌ و ابزار برتر مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه‌های گوناگونی به کمک کاربران بیایند و انجام امور مختلف را بر عهده بگیرند.

بهترین سایت های هوش مصنوعی

تاکنون ابزارهای متعددی بر مبنای AI در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند که هر کدام از آن‌ها امکانات و قابلیت‌های مختص به خود را در اختیار دارند. به همین دلیل انتخاب بهترین سرویس، امر آسانی نیست و بهترین موارد برای هر فرد با توجه به نیازهای او متفاوت خواهد بود. با‌این‌حال در پایین سعی شده است به برخی از سایت های هوش مصنوعی که محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند، اشاره شود.

1- MIT News 

اخبارMIT انواع تحقیقات پیشگامانه را با پیشرفت و نتایج به طور مستقیم در وبلاگ خود منتشر می‌کند. این سایت یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های خبری هوش مصنوعی است. MIT News توسط مرکز تحقیقاتی دانشگاه فناوری معتبر MIT (مؤسسه فناوری ماساچوست) مدیریت می‌شود که شامل کلیه اخبار و مجلات تحقیقات آن‌هاست. این سایت اغلب پست‌های وبلاگ، وبینارهای پادکست و انجمن‌ها را منتشر می‌کند. علاوه بر این، افراد می‌توانند آگهی‌های شغلی در زمینه علم داده و هوش تجاری را در اخبار هوش مصنوعی MIT بیابند.

 2- چت‌بات ChatGPT

احتمالاً تاکنون نام ChatGPT را شنیده باشید؛ چت‌بات مبتنی بر AI که می‌تواند گفت‌وگوهایی نزدیک به واقعیت با کاربران داشته باشد و خروجی‌های متنی را با توجه به دستورات ورودی ارائه کند. این خروجی‌ها می‌توانند ایمیل، مقاله، شعر یا حتی پاسخ به سؤالات کوتاه باشند. همچنین کدنویسی و حل مسائل پیچیده ریاضی هم در میان قابلیت‌های آن به‌چشم می‌خورد.

از معایب سرویس ChatGPT می‌توان به از دسترس خارج‌شدن آن در برخی اوقات به‌دلیل حجم بالای درخواست‌ها و تأخیر در ارسال پاسخ اشاره کرد. همچنین با شماره‌های ایران نمی‌توان در سایت آن ثبت‌نام نمود و علاقه‌مندان باید به سراغ استفاده از شماره‌های مجازی جهت ایجاد حساب کاربری در OpenAI بروند. 

3- چت‌بات مایکروسافت بینگ

چت‌بات مایکروسافت، براساس نسخه‌ پیشرفته‌تر مدل زبانی GPT-3 کار می‌کند و برخلاف ChatGPT، امکان دسترسی به اینترنت و ارائه اطلاعات به‌روز را نیز دارد. این چت‌بات قادر است منابعی که از آن‌ها برای جمع‌آوری پاسخ‌ها استفاده کرده، ارائه دهد و می‌توان از آن جهت به‌انجام‌رساندن امور مختلفی استفاده کرد.

اگر به هر دلیلی امکان استفاده از ChatGPT یا ثبت‌نام در OpenAI برای شما مقدور نیست، می‌توانید به سراغ چت‌بات مایکروسافت بینگ بروید که امکانات مشابه و حتی فراتر را به‌شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

4. سایت هوش مصنوعی You.com

موتور جستجوی You.com یک موتور جستجو قوی مبتنی بر AI را به‌شکل رایگان برای کاربران خود ارائه کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به چت‌بات YouChat اشاره کرد. این چت‌بات هم از مدل زبانی GPT-3 استفاده می‌کند و می‌تواند امور گوناگونی را بر عهده بگیرد. ازجمله قابلیت‌های آن می‌توان به حل مسائل ریاضی، کدنویسی، ترجمه و نوشتار مقالات اشاره کرد.

سایت You.com ابزارهای هوش مصنوعی دیگری مثل YouImagine را هم درون خود جای داده است که برای تبدیل متن به عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس‌های Code Complete و YouWrite از دیگر ویژگی‌های آن هستند که به‌ترتیب برای تکمیل‌کردن کدهای برنامه‌نویسی و نگارش مطالب حرفه‌ای کاربرد دارند. 

5. ابزار ساخت عکس Dall-E 2

DALL.E2 یک نسخه پیشرفته از DALL.E و یکی دیگر از سایت های هوش مصنوعی محبوب در نزد کاربران، سرویس تبدیل متن به عکس Dall-E 2 است که محصولی دیگر از شرکت مشهور OpenAI به‌شمار می‌رود. این ابزار می‌تواند تصاویر واقع‌گرایانه‌ای تولید کند و تا به امروز عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود نشان داده است.

متأسفانه بهره‌مندی از قابلیت‌های Dall-E 2 رایگان نیست و کاربران پس از ثبت‌نام در آن تنها مقداری اعتبار هدیه رایگان دریافت می‌کنند. البته نمونه‌های مشابه رایگان دیگری هم وجود دارند که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. 

6. تبدیل متن به تصویر Stable Diffusion

اگرچه Stable Diffusion در میان سایت های هوش مصنوعی قرار نمی‌گیرد و یک ابزار آفلاین برای تبدیل متن به عکس محسوب می‌شود، اما به‌دلیل محبوبیت بالا در لیست ما قرار گرفته است. این پروژه که به‌صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار دارد، می‌تواند توصیفات کاربران را به عکس تبدیل کند. مزیت اصلی آن در مقایسه با رقبا، رایگان بودن و امکان اجرا روی سیستم‌های مختلف از‌جمله رایانه‌های شخصی کاربران است.

از برتری‌های Stable Diffusion نسبت به Dall-E 2 می‌توان به امکان ترسیم چهره اشاره کرد؛ درحالی‌که محصول OpenAI به دلایل اخلاقی از ساخت تصاویری با چهره افراد مشهور خودداری می‌کند. 

7- سرویس Midjourney

ابزار Midjourney یک برنامه هوش مصنوعی حرفه‌ای جهت طراحی تصاویر با استفاده از کاراکترها و متن‌هایی است که شما به آن می‌دهید. این برنامه بسایر عجیب و شگفت آور است، کافیست چند کاراکتر را به صورت متن به آن بدهید و از این وب سایت درخواست کنید که با توجه به این کاراکترها تصویری برای شما طراحی کند. شایان ذکر است که تنها ۲۵ تصویر اول به‌شکل رایگان قابل ساخت خواهند بود و پس از آن باید مبلغی را جهت استفاده از امکانات آن پرداخت کرد.

توجه داشته باشید که سرویس Midjourney هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و به همین دلیل در مقایسه با رقبا، مخصوصاً Dall-E 2 کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. همچنین برخی محدودیت‌ها برای دستورات ورودی در آن در نظر گرفته شده است. 

8- سایت هوش مصنوعی Copy.ai

Copy.ai یکی از بهترین سایت های مصنوعی در حوزه تولید محتوا به‌شمار می‌رود که می‌توان از آن برای نوشتن توضیحات محصولات، تبلیغات متنی و... استفاده کرد. کاربران تنها باید عملکرد مورد‌نظر خود را درون این سرویس انتخاب کنند و در ادامه کلمات کلیدی و ورودی‌های دلخواه را تعیین نمایند.

سرویس Copy.ai را می‌توان برای انجام امور دیگری مثل نوشتن ایمیل و توضیحات ویدئوها نیز مورد استفاده قرار داد. متن‌های تولید‌شده توسط آن نسبتاً ساده هستند تا خواندن آن‌ها برای اغلب افراد امکان‌پذیر باشد. اگر در زمینه تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی فعالیت دارید، توصیه می‌شود حتماً این ابزار را امتحان کنید.

9- سرویس Jasper

سایت هوش مصنوعی Jasper مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر AI در زمینه تولید محتوا را شامل می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای امور مختلفی مثل خلاصه‌نویسی، تبلیغات و پست‌های متنی کمک گرفت. درون آن قالب‌ها و چهارچوب‌های آماده متعددی وجود دارند که می‌توانند برای شروع کار مفید واقع شوند.

سازندگان Jasper بیشتر روی کسب‌وکارهای کوچک تمرکز داشته‌اند که می‌خواهند با صرف کمترین هزینه، محتوای اختصاصی خود را در اختیار داشته باشند. اگرچه امکانات این سرویس رایگان نیست، اما علاقه‌مندان می‌توانند از حساب کاربری آزمایشی در آن بهره‌مند شوند و برخی ویژگی‌ها را به‌شکل رایگان امتحان کنند.

10- بهبود کیفیت عکس با Let’s Enhance

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که قصد بهبود کیفیت تصاویر قدیمی با رزولوشن پایین را داشته باشید. سایت هوش مصنوعی Let’s Enhance می‌تواند برای حل چنین مشکلی به کمک شما بیاید و با افزایش رزولوشن، کیفیت و جزئیات عکس‌ها را بهبود ببخشد.

از Let’s Enhance می‌توان برای عکس‌های قدیمی یا تصاویری که در شرایط خوبی گرفته نشده‌اند، بهره گرفت. پردازش فایل‌ها در آن به‌سرعت انجام می‌گیرد و تنظیمات جانبی متعددی را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. برای دسترسی به آن می‌توانید از این لینک استفاده نمایید.

11- ساخت موسیقی با Soundful.com

سایت هوش مصنوعی Soundful.com امکان ساخت قطعات موسیقی بدون حق کپی‌رایت را برای کاربران فراهم ساخته است که می‌تواند ابزاری کاربردی برای تولیدکنندگان محتوا، سازندگان پادکست و یوتوبرها باشد. آهنگ‌های ساخته‌شده با آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند و حتی امکان نوشت ترانه و خواندن آن‌ها هم وجود دارد.

برای استفاده از قابلیت‌های Soundful.com تنها کافی است تا سبک مورد‌نظر خود را انتخاب کنید و پس از وارد‌کردن تنظیمات اولیه، یک قطعه آهنگ تحویل بگیرید. البته تمامی امکانات آن رایگان نیست و برخی ویژگی‌ها تنها در اختیار مشترکین طرح پرمیوم قرار دارد.

12- Huemint

Huemint یک سیستم یادگیری ماشینی است برای تولید رنگ‌ها بر اساس زمینه‌های متفاوت که آماده استفاده در طراحی نهایی هستند. این سیستم هوش مصنوعی می‌داند که عنوان پس زمینه، چه رنگ‌هایی برای پیش زمینه و … نیاز دارند و کدام‌ها به معنای تاکید بیشتر در رنگ‌ها است.

13- Runway

از ویرایش اولیه و تدوین یک ویدیو گرفته تا پردازش‌های حرفه‌ای کارهایی است که Runway انجام می‌دهد. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید سیستم تولید ویدیوی حرفه‌ای خود را داخل یک مرورگر داشته باشید. این ابزار یکی از بهترین ها در هوش مصنوعی است و در آپدیت‌های بعدی قصد اضافه کردن جلوه‌های بصری، قالب بندی ویدیو، تصحیح رنگ و موارد دیگر را نیز دارد.

14- Renderforest

Renderforest یکی از پلتفرم‌های ویژه برندینگ همه‌کاره که ویدیو، لوگو، ماکت و … ایحاد می‌کند. تمامی این موارد فقط در یک وب سایت انجام می‌شود. شما با استفاده از این وب سایت می‌توانید نمایش‌های اسلایدی، تبلیغاتی، به همراه موسیقی و … تولید کنید.

15- Canva

Canva یک وب سایت طراحی گرافیکی است که به کاربران امکانات زیادی را جهت تولید محتوای تصویری می‌دهد. این امکانات شامل: پست های رسانه های اجتماعی، ارائه ها، پوسترها و سایر مطالب بازاریابی است که می‌توانید در همان بستر این محتواها را تولید و ویرایش کنید. Canva دارای یک رابط کاربری حرفه‌ای برای کشیدن و رها کردن تصاویر، کتابخانه‌ای از عناصر طراحی و انواع الگوها است که به کاربران این امکان را می دهد بدون تجربه طراحی قبلی، طرح هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنند.

این وب سایت هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد و نسخه پولی آن دسترسی به امکانات و منابع اضافی و حرفه‌ای را فراهم می کند. Canva به طور گسترده توسط افراد، مشاغل و سازمان ها برای ایجاد محتوای بصری جذاب برای اهداف مختلف استفاده می شود. همچنین امکانی جدید در Canva وجود دارد که همانند Midjourney می‌توانید تصاویری حرفه ای و یونیک تولید کنید.

16- Murf

Murf یکی از جذاب ترین وب سایت‌های هوش مصنوعی که با استفاده از آن می‌توانید از یک ربات هوش مصنوعی بخواهید متن شما را بخواند. بانک صدای موجود در این وب سایت هوش مصنوعی بسیار زیاد است و شما می‌توانید از میان تن صدا، لهجه و … صدا پیشه خود را انتخاب کرده و متن را برای خوانش به آن ارائه دهید. برای افرادی که مشکل ارائه به صورت صوتی را دارند این نرم افزار عالی است. همچنین اگر می‌خواهید محتوای صوتی تولید کنید و امکانات کافی ندارید بسیار ابزار عالی است.

17- Synthesys

فناوری ابزار Synthesys برای تولید گفتار همانند مورد قبلی که گفته شد است با این تفاوت که در این وب سایت صداها بسیار قوی تر و طبیعی تر هستند. از این سرویس برای تبدیل متن به گفتار، روخوانی متون و … استفاده می‌شود. این وب سایت از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ برای تولید گفتار بر اساس مدل‌های زبانی و صوتی استفاده می‌کند. 

در وب سایت Synthesys می‌توانید لحجه و سبک‌های متفاوتی از گفتار را داشته باشید، این وب سایت در حال توسعه و بهتر شدن است. از دیگر وب سایت‌های برتر مشابه هوش مصنوعی می‌توانید از وب سایت LOVO استفاده کنید که همانند سه مورد قبل صداهایی با احساس از انسان در اختیار شما قرار می‌دهد.

18- Veed.io 

 وب سایت Veed.io یک پلتفرم ایجاد و ویرایش محتوای ویدیویی است که به کاربران امکان تولید محتواهای ویدیویی را با سرعت بسیار بالا می‌دهد. رابط کاربری ساده و قوی آن منجر می‌شود که سرعت شما در تولید محتوای ویدیویی به طرز بسیار عجیبی بالا برود. از این وب سایت هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیو‌های کسب و کاری و … استفاده می‌شود همچنین قابلیت دریافت زیر نویس یک ویدیو را تنها با یک کلیک برای شما ایحاد کرده است. وب سایت Pictory همانند این وب سایت تقریبا عمل می‌کند و شرایط بسیار عالی را جهت ویرایش ویدیو به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد.

19- Synthesia

Synthesia یکی از اعجاب آورترین وب سایت‌های هوش مصنوعی همین مورد است، شما متنی را می‌نویسید سپس آواتار مد نظر خود می‌دهید، آواتار در ویدیو شروع می‌کند به خواندن متن، لب خوانی متن دقیقا همانند آنچه شما نوشته‌اید است. به همین سادگی می‌توانید محتواهای ویدیوی آموزشی عالی خلق کنید. همچنین در این وب سایت شرایطی وجود دارد که شما بتوانید ویدیو را ویرایش کنید، تم مخصوص خود را به ویدیو بدهید، متن قرار دهید و … .

20- Elai.io

Elai.io یک ابزار هوش مصنوعی عالی برای ساختن محتوای ویدیویی از متن است. در این وب سایت هوش مصنوعی تعداد زیادی از کاراکترهای آماده و نیمه آماده وجود دارد. شما در این وب سایت می‌‌توانید متن مورد نظر خود را ارائه دهید و پس از آن این ابزار شروع به تولید ویدیو بر اساس انتخاب شما می‌کند. در انتها بستری را جهت ویرایش و تغییر در متون، تصاویر، ویدیو و … به شما می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید کار را بسیار عالی پیش ببرید.


 

تاریخ انتشار : 1401/12/15
تعداد بازدید: 1347

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85