please wait...

بهترین گوشی‌های گیمینگ فروردین 1402

اگر به‌‌دنبال گوشی هوشمند برای بازی می‌گردید، نیازی نیست هزینه زیادی کنید. در این مقاله، بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۲، کل صنعت بازی‌های ویدئویی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت که ۴۵ درصد از آن، یعنی ۹۱ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۵۸ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص می‌یافت. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی را تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

 

 تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفاً به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. چنین گوشی‌هایی معمولاً عملکرد قدرتمند و سیستم خنک‌کننده کارآمد و امکانات سخت‌افزاری به‌خصوصی را ارائه می‌دهند؛ اما درعوض گران‌تر هستند و همین موضوع باعث می‌شود از فهرست خرید بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل خارج شوند.

 مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد
  • بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی درخورتوجه
  • سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌‌عامل‌های موبایل
  •  امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ی بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن اعلان پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که گرافیک در آن‌ها عامل تعیین‌کننده برای بازی محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند عیار گیمینگ گوشی را مشخص کنند.

نرم‌افزار؛ سلاح پنهان گیمرها

هنگام خرید گوشی گیمینگ اکثر کاربران تمرکز و حساسیتشان را روی سخت‌افزار قوی قرار می‌دهند و تقریباً عناصر دیگر مثل نرم‌افزار را فراموش می‌کنند. باوجوداین، چند سالی می‌شود که سازندگان گوشی‌های هوشمند، خصوصاً دستگاه‌های اندرویدی، درکنار استفاده از بهترین سخت‌افزار ممکن، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بهتر نرم‌افزار می‌اندازند. ازاین‌رو، گوشی‌های هوشمند با گیم‌لانچرهای اختصاصی مختص هر شرکت عرضه می‌شوند.

درواقع، شرکت‌ها اسلحه‌ی مخفی خودشان را رو و به تجربه‌ی هرچه‌بهتر کاربر هنگام بازی‌کردن کمک می‌کنند. گیم‌لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌همراه دارند؛ از‌جمله میان‌بر برای گرفتن اسکرین‌شات، ضبط ویدئو از صفحه‌ی بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی صفحه.

ویژگی‌های گیم‌لانچر سامسونگ و شیائومی و وان پلاس

سامسونگ در نسخه‌ی اختصاصی «گیم‌لانچر» خود علاوه‌بر تنظیم وضوح صفحه و فرمت ذخیره‌ی اسکرین‌شات، امکان سوئیچ بین سه حالت بهترین عملکرد و حالت متعادل و حالت بازی با محوریت مصرف بهینه‌ی باتری را دراختیار کاربر قرار داده است.

شیائومی با «گیم‌توربو» علاوه‌بر ارائه‌ی برخی امکانات مشابه گیم‌لانچر سامسونگ، ویژگی‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان برنامه‌های تعیین‌شده در پنجره‌ای کوچک، جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌از‌حد دستگاه، پاسخ به تماس‌های دریافتی در حالت اسپیکر یا هندزفری و امکان نمایش مقدار درگیری پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای انواع بازی‌ها را فراهم کرده است.

وان‌پلاس از رقبای زیرک خود عقب نمانده و «پرو گیمینگ مود» خود را راه انداخته است. این شرکت سه ویژگی اصلی گیم‌لانچر را «قطع‌کردن اعلانات گوشی» و «جلوگیری از لمس ناخواسته» و «ضبط لحظات از‌دست‌رفته» عنوان می‌کند که فقط مورد آخر نوآورانه و جذاب به‌نظر می‌رسد.

«ریوایند رکوردیندگ» همواره ۳۰ ثانیه‌ی آخر بازی شما را بدون هیچ نگرانی‌ای ضبط می‌کند؛ پس اگر برای اشتراک‌گذاری لحظات طلایی بازی با دوستان خود فراموش کردید دکمه‌ی ضبط را بفشارید، گیم لانچر وان پلاس بسیار به کارتان خواهد آمد.

باید گفت که اپل استراتژی کاملاً متفاوتی دارد و به راه‌اندازی گیم‌لانچر برای آیفون‌ها نیازی نمی‌بیند. احتمالاً تیم کوک روی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌هایش حساب زیادی باز کرده است که البته واقعاً نیز چنین است. به‌جز ناچ بالای نمایشگر و سرعت کم شارژ، گیمرهای آیفون دغدغه‌ی بزرگ دیگری ندارند.

سری گوشی‌های مخصوص بازی نیز علاوه‌بر حس گیمینگ و داشتن اکثر امکاناتی که پیش‌تر ذکر شد، به ویژگی‌های دیگری مانند سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری، دکمه‌ها و ماشه‌هایی مخصوص بازی، باتری حجیم و سرعت شارژ بسیار بیشتر از حد معمول مجهز شده‌اند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتاً با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 6 میلیون تومان

در سال‌های اخیر، شیائومی عملکرد بسیار خوبی در تولید گوشی‌های مناسب بازی از خود نشان داده و با جابه‌جایی بازه‌ی قیمتی گوشی‌های گیمینگ، آن‌را از گوشی‌های بالارده به گوشی‌های میان‌رده کشانده است؛ پس وجود تعداد زیادی از گوشی‌های این شرکت چینی در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار جای تعجبی نخواهد داشت.

ردمی 10C شیائومی

 ردمی 10C شیائومی را می‌توان به عنوان ارزان‌ترین گوشی گیمینگ نام برد. تراشه نسبتاً توانمند Snapdragon 680 که در بطن این گوشی شیائومی قرار دارد، به‌راحتی از پس اجرای بازی‌های محبوب موبایل مانند پابجی و کال آو دیوتی با تنظیمات گرافیکی متوسط یا پایین و نرخ فریم ۶۰ بر خواهد آمد.

 نمایشگر ۶۷۱ اینچ IPS LCD، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، چهار گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 از دیگر ویژگی‌های گوشی گیمینگ اقتصادی شیائومی محسوب می‌شوند.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 8 میلیون تومان

 ریلمی 7 5G

 تراشه هفت نانومتری Dimensity 800U موجود در بطن گوشی «ریلمی 7 نسخه 5G» با بهره‌مندی از قدرت مناسبی که دارد، تجربه‌ی گیمینگ خوبی را در اختیار کاربران قرار داده و همچنین این گوشی ریلمی را یک پله از گوشی‌های هم‌قیمت آن بالاتر می‌برد.

 از ویژگی‌های تأثیرگذار دیگر ریلمی ۷ فایوجی در گیمینگ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز IPS LCD با وضوح FHD+، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژر سریع ۳۰ وات و وجود ۶ یا هشت گیگابایت رم اشاره کرد؛ البته همان‌طور که از تراشه‌‎ی گوشی میان‌رده ریلمی برمی‌آید، این محصول کمی قدیمی محسوب می‌‍شود که با اندروید ۱۰ روانه بازار شده و احتمالاً از نظر نرم‌افزاری به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت نخواهد کرد. گفتنی است که مدل هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Realme 7 5G‌ را می‌توان حدود ۸ میلیون تومان خرید.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 9 میلیون تومان

 گلکسی M33 سامسونگ 5G

 «گلکسی M33 سامسونگ» باوجود تراشه‌ی پنج‌نانومتری Exynos 1280 در بطن خود، عملکرد پردازشی مرکزی و گرافیکی رضایت‌بخشی را در این بازه‌ی قیمتی ارائه می‌دهد و می‌تواند انتظارات گیمرهای موبایل را در حد قابل قبولی برآورده کند.

 گفتنی است که این گوشی سامسونگ از نظر طراحی و نرم‌افزار و دوربین در جایگاهی بالاتر از رقبایش قرار می‌گیرد و مناسب کاربرانی است که نگاه صرفاً گیمینگ به گوشی ندارند؛ البته تراشه‌ی گلکسی M33 که از محصولات خود سامسونگ است، در برخی موارد عملکردی مشابه Snapdragon 750G دارد و حتی در بعضی موارد مانند تست وایلد لایف 3DMark، حدود دو برابر عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود به‌نمایش می‌گذارد. عرضه با رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲، نمایشگر ۶٫۶ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هم از دیگر ویژگی‌های M33 است.

 نبود اسپیکر استریو و پنل نمایشگر TFT LCD را هم می‌توان از نقاط ضعف این گوشی سامسونگ به‌حساب آورد. پیشنهاد می‌شود اگر بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، حدود یک تا دو میلیون تومان بیشتر هزینه کرده و سراغ گلکسی A33 سامسونگ با دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال، بدنه‌ی ضدآب مجهز به گواهی IP67 و به‌روزرسانی‌های بهتر بروید.

 مدل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگیابیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی M33 در حدود ۷٫۵ میلیونت ومان قیمت دارد و برای خرید نسخه‌ی هشت گیگابایت رم با همین مقدار حافظه چیزی حدود ۸٫۵ میلیون تومان باید هزینه کرد.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 12 میلیون تومان

گلکسی A33 سامسونگ 5G

«گلکسی A33 سامسونگ 5G» بااینکه از همان تراشه گلکسی M33، یعنی اگزینوس 1280 استفاده می‌کند، اما حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان گران‌تر است؛ البته زمانی‌که به ویژگی‌های A33 دقت کنیم به‌راحتی می‌توان متوجه شد که با گوشی حرفه‌ای‌تری مواجه هستیم.

گواهی IP67 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل مجهزبه لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، بلندگوهای دوگانه و نمایشگر ۹۰ هرتز سوپر AMOLED از دیگر مشخصات میان‌رده‌ی سامسونگ است که این گوشی را تبدیل به محصول بهتری نسبت‌به M33 می‌کند.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان

پوکو X4 GT شیائومی

یکی از دلایل محبوبیت سری گوشی‌های پوکو بین کاربران، قدرت پردازشی بالای آن‌ها نسبت به رقبای هم‌قیمت خودشان است. «پوکو X4 GT شیائومی» نیز به‌شدت برهمین قاعده استوار است و قلب تپنده‌ی این گوشی به‌لطف تراشه‌ی Dimensity 8100 مدیاتک بسیار پرقدرت و منظم می‌زند. برای آن‌دسته از کاربرانی که ذهنیت بدی نسبت به تراشه‌های مدیاتک دارند باید بگوییم که سری Dimensity تراشه‌های این شرکت تایوانی، پرچم‌دار آن‌ها محسوب می‌شود و کار ساخت و تولید آن‌ها توسط TSMC و با به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا انجام می‌شود.

 برگردیم سراغ خود گوشی؛ یعنی پوکو ایکس 4 جی‌تی که ترکیب ویژگی‌های لازم برای یک دستگاه گیمینگ قابل‌حمل را دارد. نمایشگر ۶٫۶ اینچ IPS LCD با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۲، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، بلندگوهای استریو، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و باتری ۵٬۰۸۰ به‌همراه شارژر ۶۶ وات امکاناتی است که با درنظر گرفتن برچسب قیمتی این گوشی، بسیار خوب و مناسب هستند که این گوشی پوکو را مناسب اجرای انواع بازی‌های سنگین با نرخ فریم و کیفیت بالا می‌کنند.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 17 میلیون تومان

 پوکو F4 GT شیائومی

پوکو با استفاده از نسخه‌ی سوم فناوری LiquidCool و تعبیه‌ی محفظه‌ی بخار دوگانه‌ای به بزرگی ۴۸۶۰ میلی‌مترمربع در داخل این گوشی، گرمای تولید‌شده‌ی تراشه زیرفشار را تا حد زیادی مدیریت می‌کند. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، ماشه‌های بالاجهنده‌ی مخصوص بازی، چهار اسپیکر استریو JBL و باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات از ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی شیائومی محسوب می‌شوند.

«پوکو F4 جی تی»، از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ بازار، ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 نیز به‌حساب می‌آید. این تراشه‌ی بسیار قدرتمند کوالکام از فرایند ساخت چهارنانومتری سامسونگ بهره می‌برد و سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی و با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا اجرا می‌کند؛ اما ‌مشکلاتی درزمینه‌ی تولید گرمای بیش‌ازحد تجربه می‌کند.

شیائومی 11T پرو

«11تی پرو شیائومی» با ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن، تراشه‌ی Snapdragon 888، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتd درکنار شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه، می‌تواند بهترین گوشی برای گیمرها در بازه‌ی حدود ۱۴ میلیون تومان باشد. اسپیکرهای استریوی هارمان کاردن و امکان دریافت به‌روزرسانی ۳ نسخه‌ی بعدی اندروید و دوربین‌های باکیفیت بر ارزش خرید شیائومی 11T پرو می‌افزاید.

نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی شیائومی 11تی پرو با قیمت حدود ۱۷ میلیون تومان در بازار موبایل فروخته می‌شود که می‌توان با حدود دو میلیون هزینه‌ی بیشتر سراغ نسخه‌ی مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن نیز بروید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون تومان

شیائومی 12T

گوشی «شیائومی 12T» با اتکا به قدرت تراشه‌ی Dimensity 8100 اولترا یکی از بهترین عملکردها را بین گوشی‌های مناسب بازی تا حدود ۲۰ میلیون تومان را دارد. این تراشه‌ی که سطح عملکردی در حدود پرچم‌دار سالیان گذشته‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 دارد، از لیتوگرافی بهینه‌تری استفاده می‌کند که موجب پایداری عملکرد در پردازش‌های سنگین می‌شود.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با دقت ۲٬۷۱۲ در ۱٬۲۲۰ پیکسل، اسپیکرهای استریو، هشت گیگابایت رم و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات دیگر امکاناتی هستند که گوشی بالارده شیائومی را برای گیم و هرگونه پردازش سنگین دیگر مناسب می‌کنند.

عرضه با اندروید ۱۲ نیز باعث شده تا گوشی علاوه‌بر سخت‌افزار قدرتمند و به‌روز تا مدت‌ها از نظر نرم‌افزاری هم به‌روز باشد. دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل به‌همراه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز عملکرد خوبی در عکس‌برداری و فیلم‌برداری خواهد داشت و دست کاربر را برای تولید محتوا نیز باز می‌گذارد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 23 میلیون تومان

ردمی K50 گیمینگ شیائومی

«ردمی K50 گیمینگ» درواقع نام دیگر گوشی پوکو F4 جی تی است و می‌توان گفتن تنها اختلاف جزئی در رنگ‌بندی این دو گوشی بالارده و گیمینگ شیائومی وجود دارد؛ همچنین رابط کاربری پوکو کمی با سایر محصولات شیائومی فرق دارد و ممکن است در دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز متفاوت از هم عمل کنند. سایر ویژگی‌های یکسان خواهد بود.

 شیائومی 12

«شیائومی 12» که از همان سخت‌افزار پوکو اف 4 جی تی؛ یعنی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کند، نرم‌افزار و دوربین و کیفیت ساخت بسیار بهتری از گوشی گیمینگ پوکو دارد و در ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری روانه‌ی بازار شده است. شیائومی 12 برخی امکانات گیمینگ پوکو F4 جی‌تی را ندارد و با مبلغی درحدود ۲۲ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را تهیه کرد و با مبلغی درحدود ۲۴ میلیون تومان نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را می‌توان خرید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 26 میلیون تومان

شیائومی 12T پرو

«شیائومی 12T پرو» بااینکه به‌تازگی وارد بازار موبایل کشور شده و هنوز حباب قیمتی دارد؛ اما از طرف دیگر ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه‌ی اصلاح‌شده و بهینه‌ی کوالکام، Snapdragon 8+ Gen 1 است که مشکلات گرمای بیش‌ازحد نسخه‌ی استاندارد این تراشه و مصرف زیاد انرژی آن‌را به‌حداقل رسانده است.

علاوه‌بر وجود بهترین تراشه‌ی حال‌حاضر دنیای اندرویدی‌ها در بطن 12T پرو، از دیگر امکانات گوشی بالارده‌ی شیائومی می‌توان به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و امکان پشتیبانی از HDR10+، دالبی ویژن و ۶۸ میلیارد رنگ، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل، عرضه با MIUI 13‌ برپایه‌ی اندروید ۱۲، بلندگوهای استریو تنظیم‌شده توسط Harman Kardon، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع ۱۲۰ وات اشاره کرد.

گوشی شیائومی 12Tپرو که با شعار «Master AI Photography» معرفی شده در عکاسی نیز همراه خوبی برای کاربران خواهد بود؛ همچنین این گوشی از سیستم خنک‌کننده ترکیبی محفظه‌ بسیار بزرگ بخار با ورقه‌های چندلایه‌ی گرافیت و لایه‌ی نیترید بور بهره می‌برد و با توجه به بهینه شدن تراشه و بهبود سیستم خنک‌کنندگی انتظار می‌رود، 12 تی پرو خنک‌تر و پایدارتر از نسل پیشین خود عمل کند.

نوبیا رد مجیک 6R زد تی ای

گوشی ZTE «نوبیا رد مجیک 6R» از تراشه‌ی دو سال گذشته Snapdragon 888 استفاده می‌کند؛ اما همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی‌کردن است؛ چراکه علاوه‌بر داشتن مشخصه‌های گیمینگی مانند دکمه‌های حساس به فشار مخصوص بازی و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته و رابط کاربری بهینه‌شده برای بازی، از تراشه‌ی قدرتمند و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد که ازپسِ اجرای طولانی‌مدت هر بازی سنگینی بدون افت زیاد فریم یا داغی بیش‌از‌حد برخواهد آمد.

گفتنی است که اختلاف عملکردی بین دو تراشه‌ی اخیر کوالکام Snapdragon 888 و Snapdragon 8 Gen1 چندان زیاد نیست که برتری فاحش و مطلقی را برای نسل جدید به‌همراه داشته باشد. بنچمارک 3D مارک اختلاف عملکردی نزدیک به دو برابر را نشان می‌دهد؛ ولی در گیگ‌بنچ 5 این اختلاف بسیار ناچیز است. همچنین، Snapdragon 888 در حفظ عملکرد خود پایدارتر عمل می‌کند.

 موتورولا اج 30 پرو

نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED، تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، دو دوربین اصلی و اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو و باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۸ وات، برخی از امکانات و ویژگی‌های مطرح «موتورولا اج 30 پرو» هستند که این گوشی را علاوه بر گیمینگ، برای عکاسی و استفاده روزمره نیز، بسیار مناسب کرده‌اند.

بهترین گوشی گیمینگ تا 35 میلیون تومان

وان پلاس Ace پرو

«وان پلاس Ace پرو» تنها چند تفاوت با نسخه‌ی معمولی آن دارد که به‌جز طراحی، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر Fluid AMOLED، تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 و باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. گفتنی است که سایر ویژگی‌های نسخه‌ی پرو گوشی وان‌پلاس تقریباً مشابه نسخه‌ی استاندارد آن است.

 بلک شارک 5 پرو شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی را درحال‌حاضر «بلک شارک 5 پرو» می‌توان دانست. این گوشی پرچم‌دار با داشتن تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED، بلندگوهای دوگانه و باتری ۴٬۶۵۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ سریع ۱۲۰ وات یکی از گزینه‌های بسیار خوب بری گیمینگ محسوب می‌شود.

شاید تقریباً مشابه این ویژگی‌ها را در گوشی‌های ارزان‌تر هم بتوان یافت، اما این گوشی که برچسب گیمینگ دارد، در خنک‌کنندگی، رابط کاربری بهینه برای گیمینگ و همچنین طراحی مورد پسند گیمرها بهتر عمل می‌کند و درنتیجه کمی بیشتر از سایر رقبایش مناسب بازی کردن خواهد بود.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 40 میلیون تومان

وان پلاس 10T

وان‌پلاس با تجهیز جدیدترین گوشی بالارده‌ی خود به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، آن را مناسب هرگونه پردازش سنگین ازجمله‌ی بازی‌های متداول بین گیمرها کرده است. علاوه‌براین، دوربین‌های این گوشی تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری خوبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۲۰ هرتز Fluid AMOLED، اسپیکرهای استریو و باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر ۱۵۰ وات (!) از دیگر امکانات «وان پلاس 10T» است. قیمت گوشی وان پلاس 10 تی در مدل مجهز به ۱۶ گیگیابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۳۸ میلیون تومان است.

 بهترین گوشی گیمینگ تا 45 میلیون تومان

آیفون 13 اپل

اگر می‌توانید با ابعاد جمع‌وجور ۶٫۱ اینچ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایشگر آیفون 13 اپل کنار بیایید، پیشنهاد می‌کنیم خود را از لذت اجرای بازی روی یک دستگاه اپل مجهز به تراشه‌ی بسیار قدرتمند و بهینه‌ی A15 Bionic محروم نکنید. این دستگاه گرچه نمایشگری کوچک با نرخ نوسازی استاندارد دارد؛ اما پنل استفاده شده در آن از نوع Super Retina XDR OLED که از دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند.

گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، کیفیت ساخت بسیار بالا، دوربین‌های عالی و پشتیبانی نرم‌افزاری منظم و بلندمدت از دیگر ویژگی‌های iPhone 13 اپل است.

بهترین گوشی گیمینگ تا 55 میلیون تومان

گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

سامسونگ به ساخت گوشی‌های گیمینگ چندان تمایلی نشان نمی‌دهد و این موضوع در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نیز نمایان است. «S22 اولترا» هرچند از امکانات اضافی گوشی‌های گیمینگ بی‌بهره است، اما با اتکا به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

 داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم هوشمند با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر این گوشی سامسونگ است.

بهترین گوشی گیمینگ بالای 60 میلیون تومان

آیفون 13 پرو مکس اپل

بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند بهترین انتخاب گیمرهای موبایل نیز باشد. با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را جلب کند. .

گفتنی است هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون 13 پرو مکس وجود ندارد.

از بحث بازی که بگذریم، آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا‌به‌امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد، قطعاً «بی‌عیب‌و‌نقص» صفت بسیار برازنده‌ای برایش به‌حساب می‌آمد.

 انتخاب جایگزین: گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و درعین‌حال یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند «گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ» باشد. گوشی تاشو کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاهی تبلت مانند را برای کاربران فراهم می‌کند.

تراشه‌ی ۵ نانومتری Snapdragon 888، دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی تریدینگ و گیمینگ تبدیل می‌کنند.

گفتنی است که «گلکسی زد فولد 4» که نسل چدید فولد سامسونگ است، تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل پیشین به خود نمی‌بیند؛ اما از بهبودهای نسل چهارم زد فولد سامسونگ، تراشه‌ی بهنیه و پرچم‌دار Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را می‌توان نام برد. این گوشی با قیمتی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان(!) در بازار موبایل ایران به‌فروش می‌رسد که خرید آن‌را چندان منطقی نمی‌کند.

تاریخ انتشار : 1402/01/16
تعداد بازدید: 252

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85