please wait...

زارع‌پور: وزیر کشور به استانداران دستور داده است تا با اپراتورهای فیبر نوری همکاری کنند

زارع‌پور پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را اولویت نخست سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات عنوان کرد.

وزیر ارتباطات در نشست با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، این پروژه را اولویت نخست سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات عنوان کرد که به‌صورت روزانه پیگیری می شود.

 در موضوع پیشرفت فیبر نوری، همواره همکاری نکردن شهرداری‌ها برای ایجاد حفاری‌ها مطرح است و آن‌طور که وزیر ارتباطات اعلام کرده، دستور وزیر کشور برای همکاری این نهاد با اپراتورهای فعال برای تحقق این پروژه صادر شده است. «عیسی زارع‌پور» همچنین درباره موضوع تأمین مالی این پروژه گفت:‌ «صندوق این پروژه براساس قانون بودجه سال جاری راه‌اندازی شده است و مشکلی از نظر تأمین مالی این پروژه وجود ندارد.»

 وزیر ارتباطات در نشست با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق ‌ای اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: «بر‌همین‌اساس وزیر کشور نیز به تمامی استانداران و شهرداری‌های کشور برای همکاری با این پروژه دستورالعملی را ابلاغ کرده است.» وی به عدم اطلاع مردم نسبت به انجام این پروژه و مزایای آن اشاره کرد و افزود: «اپراتورهای فعال در این پروژه باید نسبت به اطلاع‌رسانی انجام این پروژه و مزایای آن برای مردم اقدام کنند.»

 زارع‌پور در پاسخ به موضوع تأمین مالی که از طرف برخی از مدیران اپراتورها در این جلسه مطرح شد نیز با اشاره به راه‌اندازی صندوق این پروژه بر‌اساس قانون بودجه سال جاری، گفت: «با تصویب آیین‌نامه این حساب و واریز سهم هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و بخشی از حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها، مشکلی از نظر تأمین مالی این پروژه در سال جاری وجود ندارد و با این مکانیزم‌ها، این مشکل حل می‌شود.»

 زارع‌پور تأکید کرد که تا پایان سال جاری ده میلیون خانوار و کسب‌وکار تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت. او همچنین از مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه خواست تا برنامه خود را برای اتصال مدارس و دانشگاه‌ها به شبکه فیبر نوری ارائه دهند و تا پایان شهریور‌ماه این کار در شهرهای تحت پوشش انجام شود.

 پروژه فیبر نوری درحالی در کشور پیش می‌رود که استفاده از کیفیت و سرعت این اینترنت با توجه به سرویس‌های حاضر در کشور، دقیقاً مشخص نیست. درواقع در اینکه سرعت بالای این سرویس دقیقاً می‌تواند چه خدماتی به مشتریان ارائه دهد که پیش از این میسر نبود، علامت سؤال بزرگ این پروژه است. برخی از فعالین این حوزه باور دارند توسعه فیبر نوری برای آینده ارتباطات و 5G ضرورت دارد و باید این پیشرفت برای آینده صورت بگیرد. پیش‌تر مدیر مخابرات اعلام کرده بود فیلترینگ توسعه فیبر نوری در کشور را کند کرده است.

تاریخ انتشار : 1402/02/06
تعداد بازدید: 251

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85