please wait...

میکروکابل فیبر نوری

خدمات شبکه به دو دسته کلی پسیو و اکتیو شبکه تقسیم بندی می‌شوند. یکی از موارد مهم در پسیو شبکه کابل کشی شبکه است که بسته به نیاز مکان، به وسایل مختلفی دارد. یکی از این لوازم که برای کابل کشی شبکه در متراژ زیاد از آن استفاده می‌شود؛ میکروکابل فیبر نوری نام دارد.

میکروکابل فیبر نوری

خدمات شبکه به دو دسته کلی پسیو و اکتیو شبکه تقسیم بندی می‌شوند. یکی از موارد مهم در پسیو شبکه کابل کشی شبکه است که بسته به نیاز مکان، به وسایل مختلفی دارد. یکی از این لوازم که برای کابل کشی شبکه در متراژ زیاد از آن استفاده می‌شود؛ میکروکابل فیبر نوری نام دارد.
با ما نا انتهای این مقاله همراه باشید تا با هم با میکروکابل فیبر نوری آشنا شویم.

میکروکابل فیبر نوری چیست؟

به دسته ای از کابل‌های فیبرنوری که به جهت انتقال اطلاعات و داده‌ها در شبکه از آن‌ها استفاده می‌شود؛ میکروکابل فیبرنوری گفته می‌شود. ساختار این دسته از کابل‌ها همانند کابل‌های فیبر نوری می‌باشد.  فیبر نوری یا تار فیبر نوری که به آن Obtical Fiber نیز گفته می‌شود؛ یکی از محیط‌های انتقال اطلاعات و داده‌ها است. انواع کابل فیبر نوری از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند به همین منظور انتقال اطلاعات در آن‌ها از طریق پالس‌های نوری انجام می‌شود. فیبر نوری از دو قسمت هسته و کلاد تشکیل شده است. این کابل‌ها پهنای باند بیشتری نسبت به دیگر انواع کابل دارند و به همین خاطر انتقال اطلاعات و داده‌های تصویری تا پهنای 10 گیگا بیت بر ثانیه و حتی بالاتر نیز امکان پذیر است.

ویژگی میکروکابل فیبر نوری:

میکروکابل فیبر نوری ویژگی‌های مختلفی دارد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به:
1- قطر میکروکابل فیبرنوری در مقایسه با کابل فیبر نوری بسیار کم است.
2- سطح خارجی این نوع میکروکابل‌ها صیقلی می‌باشد (به علت اینکه بتوان این کابل را با فشار هوا از داخل میکروداکت عبور داد.)
3- طول آن می‌تواند 2 یا 4 کیلومتر باشد

تفاوت میکروکابل فیبرنوری و کابل فیبر نوری:

همانطور که گفته شد، میکروکابل فیبرنوری و کابل فیبر نوری هر دو ساختار مشابه به یک دیگر دارند و هر دو از فیبر نوری ساخته شده اند. اما این دو نوع کابل فیبر نوری دو تفاوت اساسی با هم دارند.

قطر، اندازه و کاربری:

اولین مورد تفاوت این دو نوع کابل، در اندازه، قطر و نوع کاربری آن است. عموما میکروکابل‌های فیبر نوری اندازه ای ما بین 2 تا 5.5 میلی متر دارندمیکروکابل‌های فیبر نوری در مدل‌های سینگل مد و مالتی مد عرضه می‌شوند ولی به دلیل استفاده در متراژ بالا، بیشتر میکروکابل‌ها در حالت‌های سینگل مود یا NZ تولید می‌شوند.

نحوه نصب و کابل کشی:

دومین تفاوت میان میکروکابل فیبر نوری و کابل فیبر نوری در نحوه کابل کشی و اجرای این دو مدل است. میکروکابل‌ها در میکروداکت‌های مخصوص به وسیله فشار هوا شوت می‌شوند در حالی که نحوه نصب و اجرای کابل فیبر نوری به این صورت نیست.

نحوه نصب میکروکابل فیبر نوری:

همانطور که گفته شد روش نصب میکروکابل فیبر نوری با کابل فیبر نوری متفاوت است. برای نصب میکروکابل فیبر نوری ما نیاز به یک میکروداکت فیبرنوری داریم که یک داکت باریک چند رشته و با قطر 4 تا 14 میلی متر است. این میکروداکت به خوبی از میکروکابل محافظت می‌کند. روش نصب میکروکابل فیبرنوری Bowling یا شوتینگ است. این روش، روشی کاملا دقیق و تخصصی بوده و به وسیله فشار هوا میکروکابل را به داخل میکروداکت شوت کرده و مسافت‌های طولانی را کابل کشی می‌کنند.

قیمت میکروکابل فیبر نوری

به دلیل اینکه میکرو کابل فیبرنوری نیاز به استحکام خاصی ندارد و میکروداکت به خوبی از آن محافظت میکند؛ لایه محافظی و پوششی اضافی را روی خود ندارد و به همین دلیل قیمت کمتری نسبت به کابل فیبر نوری دارد. 
 

تاریخ انتشار : 1399/05/01
تعداد بازدید: 177

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85