please wait...

پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل و پچ کورد فیبر نوری از نظر شکل و ساختار بسیار به یکدیگر شبیه هستند و هردو آن‌ها به حالت‌های تکی یا singel mode و حالت چندتایی یا multi mode در بازار یافت می‌شوند و به هردو شکل تکی یا simplex و دوتایی یا duplex قابل ارائه می‌باشد.

پیگتیل فیبرنوری:

آیا پیگتیل فیبر نوری همان پچ کورد فیبر نوری است؟ پیگتیل و پچ کورد فیبر نوری از نظر شکل و ساختار بسیار به یکدیگر شبیه هستند و هردو آن‌ها به حالت‌های تکی یا singel mode و حالت چنتایی یا multi mode در بازار یافت می‌شوند و به هردو شکل تکی یا simplex و دوتایی یا duplex قابل ارائه می‌باشد.

پیگتیل فیبرنوری:

پیگتیل فیبر نوری در حقیقت قسمتی از یک کابل فیبر نوری می‌باشد که از یک سر کابل دارای یک کانکتور و در سر دیگر آزاد و بدون سربندی است. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان کابل فیبر نوری را بدون واسطه به دیگر اجزای شبکه متصل نمود. پچ کوردها و پیگتیل‌های فیبرنوری هر دو توسط کانکتورهای مختلف فیبرنوری مانند LC، SC، FC، ST، DIN، E2000، FDDI، MPO، MTRJ و بسیاری کانکتور دیگر قابل اتصال است.

تفاوت پچ کورد و پیگتیل فیبرنوری:

اما اگر بخواهیم یک تفاوت بارز بین پیگتیل و پچ کورد فیبرنوری قائل شویم، آن هم این موضوع است که پچ کوردها یک قسمت از کابل با اندازه‌ای معین است که هر دو سر آن به کانکتور وصل می‌گردد، این در صورتی است که پیگتیل تنها دارای یک سر است که به کانکتور فیبر نوری وصل خواهد شد. نکته جالب اینجا است که با تقسیم یک پچ کورد فیبر نوری به دو قسمت می‌توان با دو قطعه ایجاد شده دو پیگتیل تشکیل داد.
پیگتیل‌ فیبر نوری با بهره بردن از کانکتور و فیبرهای مختلف در بازار توانایی پشتیبانی از فیلد جوش شده با فیوژن را نیز داراست. در همین راستا پیگتیل نیاز به نصب در یک مکان مناسب را دارد که در عین حال علاوه بر تحت محافظت بودن، عمل جوش هم صورت گیرد، پس این فرآیند نیاز به اجزا و تجهیزات متعدد فیبر نوری مانند ODF، محفظه مخصوص جوش و کافو یا کابینت‌های خیابانی دارد. پیگتیل‌ها عموما در تمام شبکه‌هایی که تحت اجرا فیبر نوری هستند به کار رفته است. پیگتیل‌های ضد آب نیز در بازار موجود است که در مکان‌های خارجی که در معرض آب یا باران وجود دارد، قرار می‌گیرد.

انواع پیگتیل فیبرنوری:

پیگتیل‌های فیبرنوری دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به معرفی و توضیحات مختصری از انواع آن خواهیم پرداخت:

برای خرید و اطلاعات بیشتر از انواع پیگتیل فیبرنوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
02122852040
داخلی 115 آقای ساداتی

پیگتیل فیبرنوری LC:

این پیگتیل به واسطه کانکتور LC پایان می‌یابد که نام این کانکتور از کوتاه شده عبارت  Lucent آمده است. این پیگتیل ساخته شده از یک بدنه پلاستیکی بوده و فرولی از جنس سرامیک دارد. پیگتیل LC در وضعیت سینگل مود عملکرد بسیار خوبی دارد.

پیگتیل فیبرنوری SC:

این پیگتیل با کانکتور SC خاتمه می‌یابد این کانکتور کوتاه شده عبارت Subscriber یا Square و یا کانکتور استاندارد است که ابداع آن توسط شرکت NTT ژاپن بوده است. نکته مثبت این پیگتیل ساده بودن و درعین حال مقاوم بودن آن است که باعث شده تا قیمت ارزان و مقرون به صرفه‌ای نیز داشته باشد. این پیگتیل پرطرفدارترین کانکتور در ارتباطات داده‌ها و مخابرات فیبر نوری است. 

پیگتیل فیبرنوری FC:

این پیگتیل نیز توسط کانکتور FC به صورت پیچشی متصل شده است. کانکتور FC کوتاه شده عبارت Fixed Connector است که توسط شرکت NTT ژاپن طراحی شده و به بازار راه یافته است. از این پیگتیل در محیط‌های با لرزش بالا استفاده می‌شود و همچنین در ارتباطات از راه دور، تجهیزات اندازه‌گیری و لیزرهای سینگل مود کاربرد بسیاری دارد.

پیگتیل فیبرنوری ST:

این پیگتیل پایان یافته با کانکتور ST است که از عبارت Straight Tip گرفته شده و جزو محبوب‌ترین کانکتورهای مورد استفاده در شبکه‌های فیبر نوری است. این کانکتور دارای سر نیزه‌ای شکل است و از فرولی طویل و فنری برای نگه داشتن فیبر نوری بهره می‌برد. این پیگتیل از قدیمی‌ترین پیگتیل‌های موجود در بازار می‌باشد. اما هنوز برای شبکه‌های مولتی مود از جمله شبکه‌های محلی برای ساختمان‌ها و دانشگاه‌ها، شبکه‌های شرکت‌های بزرگ و برنامه‌های نظامی و همچنین صنعتی استفاده می‌شود.

 پیگتیل فیبرنوری DIN:

 این پیگتیل پایان یافته با کانکتور DIN است که مخفف Deutsches Institut Für Normung  می‌باشد که توسط سازمان استاندارد ملی آلمان ساخته شد. برخی از استانداردهای کانکتور DIN شامل موارد زیر می‌باشد:

1- DIN 41524: برای کانکتورهای دایره‌ای و معمولا برای سیگنال‌های صوتی یا برخی از سیگنال‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.
2- DIN 41612: کانکتورهای مستطیلی که برای اتصال کارت‌های پلاگین به مادربرد استفاده می‌شود.
3- D-subminiature DIN 41652 D: برای داده‌های کامپیوتری یا ویدیوها استفاده می‌شود.
4-DIN 41585: کانکتورهای کواکسیال خودرو

پیگتیل فیبرنوری MTRJ:

 این پیگتیل با کانکتور MTRJ پایان می‌پذیرد. MTRJ کوتاه‌ شده عبارت Mechanical Transfer Registered Jack می‌باشد. این پیگتیل دارای محفظه و فرول پلاستیکی است و در اکثر شبکه‌های کامپیوتری یافت می‌شود و شکلی مانند فیش تلفن اما در اندازه کوچکتر دارد و طرز کار آن ساده و روان است.

پیگتیل فیبرنوری E2000:

پایان این پیگتیل کانکتور E2000 قرار گرفته است. نکته بارز آن وجود یک دریچه فنری است تا فرول را از گرد و غبار محافظت کند. این پیگتیل از جدیدترین پیگتیل‌های طراحی و عرضه شده است و جزو گران‌ترین پیگتیل‌های بازار نیز شناخته می‌شود.

پیگتیل فیبرنوری MU:

کانکتور MU به این پیگتیل خاتمه می‌بخشد که از ساخته‌های شرکت NTT ژاپن بوده که نکته بارز در آن محافظ پلاستیکی آن است که به صورت فشاری کششی کار می‌کند. این پیگتیل را می‌توان توسعه داده شده و جایگزین پیگتیل فیبرنوری SC در آینده دانست.

فرول Ferrule
فرول به عنوان یک مکانیزم هم ترازی عمل کرده، فیبر شیشه‌ای را نگه می‌دارد و دارای یک مرکز توخالی جهت محکم نگه داشتن فیبر است. فرول‌ها عموما از فلز، سرامیک یا پلاستیک با کیفیت ساخته می‌شوند.


 

تاریخ بروزرسانی: 1400/10/29 

 

تاریخ انتشار : 1399/06/30
تعداد بازدید: 402

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85