please wait...

ساخت اولین دیتاسنتر با هوش مصنوعی در هند

یکی از اولین مراکز داده مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت قرار است در سال 2026 در جفرسونویل، هند افتتاح شود.

متا (شرکت مادر فیس بوک) یکی از اولین دیتاسنترهای خود را که به حجم کاری مولد هوش مصنوعی اختصاص داده شده است در جفرسونویل،هند، ایجاد خواهد کرد که تقریباً 100 شغل عملیاتی و حدود 1250 شغل ساخت و ساز با هزینه 800 میلیون دلار ایجاد می کند.

مرکز داده جدید، که متا انتظار دارد تا سال 2026 عملیاتی شود، دیروز توسط فرماندار هند، اریک هولکامب و مدیران متا معرفی شد. بر اساس بیانیه صادر شده توسط شرکت توسعه اقتصادی هند، دیتاسنتر صرفاً از منابع انرژی تجدید پذیر تامین می شود. به گفته سخنگوی شرکت، دیتاسنتر جدید متا که در مجموع تقریباً 700000 فوت مربع را پوشش می‌دهد، یکی از اولین مرکزهای این شرکت خواهد بود که در وهله اول با توجه به حجم کاری هوش مصنوعی طراحی می‌شود. سخت‌افزار آن ترکیبی از سیلیکون‌های سفارشی، داخلی و پردازنده‌های گرافیکی خواهد بود و دارای رک‌های با چگالی بالا، همراه با محل‌یابی سرورها با شبکه (سرورها و تجهیزات شبکه زیرساخت فیزیکی یکسانی خواهند داشت).

آلن دوونگ، مدیر مهندسی جهانی دیتاسنترهای زیرساختی متا، در ارائه‌ای درباره برنامه‌های مرکز داده این شرکت در سال گذشته، گفت: «همچنین کارایی در استقرار فیبر ما را امکان‌پذیر می‌کند، زیرا ما به مقدار قابل توجهی فیبر برای اتصال این سرورها به یکدیگر نیاز داریم.

این سیستم‌ها همچنین دارای خنک‌کننده مایع مستقیم به تراشه است، مشابه حلقه‌های خنک‌کننده مایع موجود در رایانه‌های شخصی رومیزی ، اما در مقیاس بزرگ. گفته می شود که چنین سیستم های خنک کننده ای مقرون به صرفه تر از فناوری خنک کننده مایع غوطه ور یا خنک کننده هوا هستند. متا در ازای استقرار مرکز داده جدید در 619 هکتار زمین در مرکز تجاری ریور ریج جفرسونویل، 35 سال معافیت مالیاتی فروش از ایالت هند دریافت خواهد کرد - یک دوره زمانی که اگر شرکت تصمیم بگیرد برنامه های مرکز داده خود را برای منطقه گسترش دهد، می تواند تمدید شود.

مایک مور، شهردار جفرسونویل گفت: «فعالیت اقتصادی در اطراف این مرکز داده جدید از هر بخش از اقتصاد ما پشتیبانی خواهد کرد و ما از همه کسانی که برای آوردن متا به جفرسونویل تلاش کرده‌اند قدردانی می‌کنیم. هوش مصنوعی یک عامل کلیدی در افزایش تقاضای بار کاری دیتاسنتر است و شرکت‌های بیشتری در حال ایجاد ظرفیت برای ارائه به دیگران یا تقویت راه‌حل‌های داخلی خود هستند. این امر به نوبه خود باعث تقاضای قابل توجهی برای انرژی جدید شده است و گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که مصرف برق جهانی توسط مراکز داده می تواند تا سال 2026 برابر با کل نیازهای امروزی کشور ژاپن باشد، زمانی که انتظار می رود تاسیسات جدید متا آنلاین شود.

 

تاریخ انتشار : 1402/11/08
تعداد بازدید: 202

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85